כיצד לשמור על היגיינת הפה בזמן יישור השיניים?

שמירה על היגיינת הפה חיונית והכרחית במהלך תקופה זו, שמירה זו מסייעת לשמור על שיניים נקיות,אסתטיות וכמובן בריאות יותר. אולם, בזמן יישור השיניים שמירה על היגיינת הפה קשה יותר, משום שמותקן מכשור (גשרים, קוביות, סמכים, וחוטים אורתודנטים), המפעיל לחץ על השיניים במטרה ליישרן, ואוגרים בחריצים קטנים ובין השיניים שאריות מזון וחיידקים.  שאריות המזון בחריצים גורמות לריח רע מהפה שנוצר עקב הצטברות חיידקים (הפלאק)  שכבת החיידקים המצטברת עלולה לגרום להיווצרות עששת, דלקות ועוד. נציין כי צחצוח שיניים על ידי מברשת שיניים רגילה אינה  מספיקה משום שסיבי המברשת אינם מגיעים לאותם חריצים ואינם מסירים את שאריות המזון והחיידקים שהצטברו בחלל הפה וסביב המכשור.

אז מה עושים?

כיום ניתן למצוא מגוון פתרונות לשמירה על היגיינת הפה גם בתקופת יישור שיניים. פתרונות אלה יכולים להיות שימוש במברשת שיניים יחודית [בעלות ראש קטן], ומברשת בין שינית ומשחות שיניים מתאימות. טיפולים וביקורים סדירים אצל שיננית ורופא השיניים בתקופה זו הם בתדירות גבוהה מהרגיל

כדי לשמור על היגיינת השיניים בשגרת היומיום במהלך תקופה זו יש

צחצוח שיניים – מומלץ לצחצח שיניים פעמיים ביום באופן קבוע בבוקר ובערב. ניתן להשתמש במברשת השיניים הרגילה שלכם, אך יש להקפיד ולבדוק שהמברשת בעלת סיבים רכים. חשוב מאוד לצחצח את אזורי השן השונים – החיצוניים והפנימיים, מתחת לחוטים או לסמכים ובגבול הקיים בין החניכיים לשיניים.

עזרים שונים – כדי לייעל את צחצוח השיניים, ניתן להיעזר בעזרים שונים כגון מברשת בין שינית הנקראת פרוקסברש שהיא דקה וקטנה ונכנסת בקלות לחריצים קטנים ותחת החוט האורודנטי.

הסרת אבנית – ביקור סדיר אצל שיננית יכול לסייע להפחתת הצטברות הפלק והעששת וכך למנוע התפתחות עששת ודלקות. את סילוק האבנית של השיניים מומלץ לבצע אחת ל-3 חודשים ובמקרים מיוחדים מומלץ לבצע בתדירות גבוהה יותר.

שטיפת פה – שטיפת פה עוזרת בהשלמת הצחצוח. מסייעת במניעת בעיות דנטליות,  כמו הצטברות פלאק בקטריאלי ,מניעת ריח רע מהפה והגנה על השיניים

משחת שיניים ומי פה מסדרת אורתו-לייסר יעילים לטיפול מקצועי בזמן הטיפול האורתודונטי ומעניקים הגנה יומיומית על השיניים והחניכיים בזמן יישור השיניים. כמו כן, הם מסייעים להפחתת נפיחות ואדמומיות להגנה מירבית מפני עששת המשחה מכילה פלואוריד ברמה אופטימלית והשטיפהו היא ללא אלכוהול וללא תחושת יובש או צריבה.

ניתן להשיג ברשתות הפארם ורשתות המזון הנבחרות

לרכישה אונליין:

לרכישה אונליין בפרמה פלוס
לרכישה אונליין במדי-לינק
לרכישה אונליין במדי-פארם
לרכישה אונליין בסופרפארם