כיצד לשמור על בריאות הפה בזמן גשר בשיניים? וחשוב לא פחות איך לצחצח שיניים עם גשר בשיניים ?

עד לפני שנים לא רבות, עולם הגשרים בשיניים נראה שונה לגמרי מכפי שהוא נראה כיום. הגשרים היו נחלתם הבלעדית של בני העשרה והיו מגושמים, גדולים, ובעיקר – מערערי בטחון עצמי ידועים. עם השנים, ובד בבד עם התפתחות טכנולוגיות יישור השיניים, הפכו הגשרים גם לנחלתם של האנשים המבוגרים יותר, כששיטות יישור שיניים נראות למחצה ואף בלתי נראות לגמרי, תפסו את מקומן של שיטות יישור השיניים הקלאסיות והארכאיות. אולם, דבר אחד לא השתנה מאז ועד היום, האתגר לשמור על היגיינת פה תקינה ושוטפת בעת הרכבת גשר בשיניים. מאחר וקיימים סוגים שונים של גשרים וחלקם קלים להסרה ולניקוי, החלטנו להתמקד דווקא באחד הגשרים המאתגרים יותר בשמירה על היגיינת הפה, הגשר המורכב מגומיות וקוביות. ולכן תוכלו לקרוא פה יותר מידע על איך לצחצח שיניים עם גשר בשיניים.

כיצד שומרים על היגיינת הפה בתקופת הרכבת גשר בשיניים?

אין עוררין על כך כי הצורך בשמירה על היגיינת הפה קיים תמיד. מאידך, ברור כי בעת הרכבת גשר שאינו ניתן להסרה, קיים צורך בניקוי יסודי של הגשר, מכיוון ששאריות מזון נלכדים בו בקלות רבה הרבה יותר מאשר בשיניים כשהן בלעדיו. וכאן, מתחילה הבעיה הגדולה – כיצד מצחצחים את השיניים למרות הגשר, וכיצד מצחצחים את הגשר ביעילות, כאשר לא ניתן להסיר אותו מהשיניים?

התהליך הבא יעזור לכם לצלוח את המשימה בקלות רבה יותר:

תהליך ההכנה לצחצוח – פרקו את כל החלקים הניתנים לפירוק של הגשר. אל תפעילו לחץ. במרבית המקרים, כאשר הרופא הרכיב את הגשר על שיניכם, הוא גם אמר לכם איזה חלקים ניתנים לפירוק ואיזה אינם כאלה.

נקו את הגשר – החזיקו את מברשת השיניים שלכם בזווית של 45 מעלות, על מנת לנקות באופן יעיל יותר את האזורים שסביב החוטים והקוביות המרכיבים את הגשר. התחילו בצחצוח כל חוט מחלקו העליון ולכיוון חלקו התחתון. מומלץ שלא לקצר תהליכים ולהתמקד היטב, כדי להבטיח את הסרת כל הפלאק ושאריות המזון לגמרי, ועל מנת לוודא שאתם מגיעים לכל האזורים הן בשיניים העליונות והן בשיניים התחתונות. הפעילו על המברשת לחץ מתון בזמן שאתם מניעים אותה בתנועה מעגלית. בצעו פעולה זו במשך כעשר שניות בערך על כל משטח שן – פנימי וחיצוני. כאמור, הטיית מברשת השיניים בזווית, תאפשר לסיביה להגיע גם לאזורים המוסתרים יותר של השיניים,יש להיעזר בנוסף עם ראש נוסףקטן אינטרספייס

השתמשו בחוט דנטאלי פעם ביום – כאן, כדאי לכם לבקש מרופא השיניים שהרכיב את הגשר להדגים בפניכם מהי הדרך היעילה ביותר לשימוש בחוט דנטאלי. לחילופין, תוכלו למלא אחר ההוראות המפורטות על אריזת המוצר שרכשתם. כאן, הערה קטנה – רצוי ומומלץ להשתמש בחוט דנטאלי ייעודי לגשר ולטיפולים אורתודונטים. סביר להניח כי תוכלו לקבל על כך המלצה מהרופא המטפל בכם בביקורת הבאה שלכם, או, להתייעץ עם הרוקח בבית המרקחת או בסופרפארם בנוגע למוצר המתאים לכם ביותר.יש להגיע אל השיננית לפחות 3 פעמים בשנה במהלך התקופה

שטפו את הפה – שטפו את הפה ביסודיות במים או במי פה. אל תשכחו לבדוק את השיניים ואת הגשר במראה.

זהו,

כעת למדתם איך לצחצח שיניים עם גשר בשיניים, אתם מוכנים לצאת ליום החדש בשיניים נקיות ובגשר מבריק!

שיהיה לכם יום מחויך!

אורתו לייסר -טיפול מקצועי בזמן הטיפול האורתודנטי

להגנה יומיומית על השיניים והחניכיים בזמן יישור השיניים
להפחתת נפיחות ואדמומיות
להגנה מירבית מפני עששת
ללא אלכוהול- ללא תחושת יובש או צריבה
בטעם מנטה עדין – מאושר לשימוש מגיל 6
הסדרה מכילה משחת שיניים ומי פה

ניתן להשיג ברשתות הפארם ורשתות המזון הנבחרות

לרכישה אונליין:

לרכישה אונליין בפרמה פלוס
לרכישה אונליין במדי-לינק
לרכישה אונליין במדי-פארם
לרכישה אונליין בסופרפארם