טיפול בדלקת חניכיים חריפה

לאחר שנוצר רובד החיידקים (פלאק) הראשוני, הוא גדל אט אט באמצעות התרבות החיידקים הקיימים וכניסתם של חיידקים נוספים וחדשים לרובד הקיים. כמות החיידקים גדלה והיא מרפדת את כיסי החניכיים עד שהסתיידות הרובד יוצרת את האבנית. האבנית, בתורה, מוסיפה לנזק הקיים, בכך שהיא יוצרת גירוי וחיכוך מקומי של החניכיים, החיידקים "ממלאים" את חלקם במערך ההרס ומפרישים רעלנים, והתוצאה – זיהומים, דלקות או לא נעימים נוספים. דלקות חניכיים מספקות מצב לא פשוט לטיפול ולהתמודדות, והן מחייבות נקיטת צעדים נחרצים ובלי מתפשרים שמטרתם היא טיפול בדלקות חניכיים.

 

איך מטפלים בדלקות חניכיים?

הקפידו על צחצוח נכון

על אף שזה עשוי להישמע לכם כמובן מאליו, גם כיום, עדיין לא מצאה רפואת השיניים המודרנית שיטה טובה יותר מצחצוח נכון של השיניים, על מנת לשמור על בריאותן של החניכיים. בכל פעם שאתם מצחצחים את שיניכם, עשו זאת בעדינות משורשי השיניים לכיוון קצות השיניים והקפידו להגיע לכל אזור ופינה בפה. לאחר מכן, עברו על השיניים בצחצוח המורכב מתנועות עדינות של משיכה המברשת מצד לצד. על מנת להשלים את סבב הצחצוח בן 2-3 הדקות, רצוי להבריש בעדינות גם את החניכיים והלשון כדי לוודא את הסרתם של אותם החיידקים שהתמקמו באזורים אלה. סבב צחצוח יסודי של השיניים, החניכיים והלשון צריך לארוך בין שתי דקות לשלוש דקות, ולהתבצע תוך שימת לב קפדנית לכיווני הצחצוח.

 

השתמשו בשטיפת פה דנטאלית אנטי-בקטריאלית לאחר צחצוח השיניים

השימוש בשטיפה דנטאלית מוריד את רמת החומציות הקיימת בפה, מנטרל ריחות רעים אפשריים ואף מנקה את החיידקים אשר אליהם איננו מסוגלים להגיע בצחצוח השיניים. אורך שטיפת הפה המומלץ הוא כדקה, ולאחר יריקת נוזל שטיפת הפה, מומלץ שלא לשטוף את הפה במים כדי לאפשר לשטיפה להמשיך ולפעול את פעולתה.

 

השתמשו בחוט דנטאלי

הטיפול בשיניים באמצעות חוט דנטאלי מסייע להוציא מביניהן חלקיקי מזון שמברשת השיניים לא הצלחה להגיע אליהם בשל מיקומם. חלקיקי מזון אלו, אם לא יוסרו, שכבה חיידקית מגבירה את רמת החומציות בפה ועלולה לגרום למצבים כמו דלקת חניכיים, חורים בשיניים וכן הלאה.

 

הקפידו על ביקור תקופתי קבוע אצל השיננית

אין צורך להמתין עד לדימום מהחניכיים (או כל תופעה מדאיגה ויוצאת דופן אחרת) על מנת לבקר את השיננית שלכם. קביעת ביקור קבוע אחת לחצי שנה יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים, שלא לדברר על כאבים רבים!

 

הקפידו על קבלת טיפול רפואי בכל עת שמתגלה תופעה חריגה כלשהי

תהליכים רבים הנוגעים לטיפול בדלקות חניכיים יוכלו להיעצר, אם רק תתפסו אותם בזמן ותפנו לקבלת טיפול רפואי מתאים מוקדם ככל האפשר. ניקוי עמוק של חלל הפה , למשל, יכול לנקות את רבדי החיידקים גם מהאזורים שקשה לכם, בתור מצחצחים באמצעים הביתיים, להגיע אליהם.

 

הקפידו על אכילה מאוזנת הכוללת פירות וירקות

אכילת מגוון רחב של פירות וירקות מוודאת כי הוויטמינים והמינרלים שבריאים לחניכיים, כמו גם אלה שיש להם חלק בהחלמתם (כמו, למשל, ויטמין C), אכן יגיעו לגופכם. לאכילת פירות וירקות יתרון נוסף – מרקמם. מאחר ומדובר במרקם סיבי, אכילתם מסייעת בהסרת שכבות החיידקים מהשיניים והחניכיים בזמן האכילה.

 

הפסיקו לעשן!

עישון, כפי שכיום כבר ידוע לכולנו, פוגע ומזיק למערכות השונות הקיימות בגוף האדם. לעיתים קרובות, הפסקת העישון משפרת את מצבן של דלקות חניכיים ומורידה נפיחויות קיימות. במקרים כאלה, מעקב שוטף וטיפול קבוע בשיניים (הן במרפאה והן בבית) עשויות להשיב את החניכיים לאיתנן.

 

שנו את הרגלי השתייה שלכם

בין אם אתם מעדיפים משקאות מתוקים ובין אם אתם מעדיפים משקאות דיאטטיים, כאן ועכשיו הגיע הזמן לשבור את ההרגלים הללו, זאת, מכיוון שהשתייה המתוקה מעשירה את שכבת החיידקים הקיימת בחיבור שבין השיניים לחניכיים והיא אף מגדילה אותה באופן ניכר!

טיפול בדלקת חניכיים חריפה חשובה במיוחד, יש לדאוג לטיפול יומיומי ושימוש בתכשירים מומלצים להפחתת הדלקת.

 

טיפול בדלקת חניכיים חריפה, סדרת כלורהקסידין

עוד מידע על טיפול בדלקת חניכיים חריפה

הגורם העיקרי למחלות חניכיים הוא הרובד החיידקי,פלאק בקטריאלי,שאריות מזון וחיידקים.

את הרובד הבקטריאלי, ניתן לראות, להבחין ולהסיר באמצעות צחצוח נכון.

במידה ולא נסיר את רובד הבקטריאלי בזמן הוא יסתייד, ברוק ישנם מינרלים הגורמים להסתיידות הרובד עד יומיים מרגע היווצרותם.

רובד בקטריאלי אשר מסתייד נקרא אבנית. האבנית קשה ולא ניתנת להסירה עצמאית אלא נדרשת הגעה אל רופא השיניים או השיננית להסרתה.

החידקים ברובד מפרישים רעלים הגורמים לזיהום בחניכיים דבר אשר גורם לתגובה דלקתית שמובילה לאודם ונפיחות בחניכיים,דימום,הפרשות מהחניכיים,ריח רע מהפה

ובשלב מאוחר יותר, אף הרס רקמת החניכיים והעצם האוחזים את השיניים. כתוצאה מכך, החניכיים מתחילות להפרד ונוצר מרווח,מרווח זה נקרא כיס חניכיים.

כיס חניכיים זה מתמלא ברובד חידקי, בו נוצר זיהום ובהמשך העדר טיפול תחל פגיעה בעצם וניידות של שיניים.

ישנה דלקת חניכיים קלה הנקראת ג'ינג'יביטיס המתבטאת באודם ,נפיחות ודימום ללא אובדן עצם.

דלקת חניכיים המלווה באובדן עצם ,כיסי חניכיים נקראת פריודונטיטיס.

הגורמים למחלות החניכיים:

מחלות כלליות כמו סוכרת,תרופות,עישון,שינויים הורמונליים,היגיינה לקויה,תזונה לקויה

מתח נפשי,נשימת פה

יש להגיע באופן קבוע למרפאת השיניים לצורך בדיקה וצילומים ולהגיע לטיפול הסרת אבנית על ידי שיננית 2עד3 פעמים בשנה

נוזל שטיפה והמשחה האידיאלית לטיפול בדלקות חניכיים הוא על בסיס כלורהכסידין

כלורהכסידין הוא חומר אנטיבקטריאלי רחב טווח  בעל יעילות גבוהה לזמן ממושך

תרודנט לטיפול עד חודש בריכוז 0.2 של כלורהכסידין והסדרה לייסר כלורהכסידין בריכוז 0.12

שאינה מכילה אלכוהול ,טעם מנטה עדין

מכיל קסיליטול ממתיק ללא סוכר שנותן טעם ומגן מפני עששת

ויטמין E

המשחה מיועדת לצחצוח שיניים במקום משחת השיניים הרגילה

ג'יל מיועד להשלמת הסדרה,למריחה מקומית לאחר השטיפה,מעולה ללילה ,למרוח ולהישאר עם הגי'ל

ניתן גם להחדיר את ג'יל לייסר כלורהכסידין באמצעות מברשיות אינטרדנטליות במרוחים בין השיניים

ולא לשתות ולשטוף את הפה במשך חצי שעה לפחות.

 

 

למה יש דימום בחניכיים?

לא ניתן להצביע על גורם אחד, בלעדי ויחיד האחראי להופעת דימום בחניכיים. האחריות להופעת דימום חניכיים משתרעת על פני גורמים רבים ושונים (החל מעישון, דרך שגרת צחצוח שיניים לקויה וכלה בשינויים הורמונאליים מסוימים), כך שלכל אחד מהמצבים הללו גורם משלו, ולכן, גם דרך טיפול ייחודית משלו. אולם, דבר אחד משותף לכל המצבים הללו – אסור להתעלם מהם ולצפות שיחלפו מעצמן!

מה הפתרון לדימום בחניכיים?

דימום בחניכיים עלול לנבוע מסיבות רבות, ולעיתים, הוא אינו נובע אך ורק כתוצאה מסיבה בודדת, אלא משילוב בין שתי סיבות או יותר. כך שלא ניתן להכריז על גורם יחד ובלעדי, שעליו מוטלת כל האחריות לחניכיים המדממות. יחד עם זאת, ללא קשר לסיבת הופעתו של הדימום, חשוב שלא להתעלם ממנו, אלא לבחון ולבדוק את הסיבה לקיומו, ואף לדאוג לטיפול באמצעות הפתרון המתאים לבעיה!

ממה נגרם דימום בחניכיים?

עישון, צחצוח לקוי, צחצוח אגרסיבי, ואפילו סיבות עמוקות יותר, כמו שינויים הורמונאליים, סכרת או תחילתה של דלקת חניכיים – כל אלה הם רק מעט מאד מאותה רשימה ארוכה של סיבות אפשריות להופעת דימום בחניכיים. כפי שניתן להבין, אין מדובר במצב המאפשר התעלמות, אלא במצב הדורש התייחסות מיידית, המתחילה בקביעת בדיקה אצל רופא שיניים.

איך מטפלים בדימום בחניכיים?

צחצחתם שיניים והחניכיים שלכם התחילו לדמם? הטעות הגדולה ביותר שאתם עלולים לעשות, היא להתעלם מהחניכיים המדממות (אפילו קלות) ולקוות, שבדרך נס כלשהי, התופעה תיעלם ותחסוך מכם את ההתמודדות עימה. הפתרון הנכון יותר, הוא לברר את סיבת הופעת הדימום, על ידי קביעת תור לבדיקת רופא השיניים והשיננית שלכם.

מה משחת השיניים המומלצת לדימום בחניכיים?

דימום בחניכיים עלול להיגרם ממגוון רחב של סיבות וגורמים, שהבולטים ביניהם הינם שלבים שונים של דלקת בחניכיים. במרבית המקרים, הדימום מופיע בעת הצחצוח, ואילו במקרים אחרים, הוא מופיע באופן ספונטני בעקבות אכילה או ללא כל פעולה מקדימה. בחירת משחת השיניים המומלצת לטיפול במצב של טיפול בדימום בחניכיים תלויה בשלב בו דלקת החניכיים נמצאת. כמובן, שלצורך כך, תצטרכו להיוועץ ברופא השיניים והשיננית, שימליצו על משחה, רק לאחר שבחן את מצב הפה והחניכיים.

מה עושים כשיש דימום בחניכיים?

מרבית האנשים מתעלמים מדימום קל בחניכיים, וזו אחת מהטעויות החמורות ביותר שניתן לעשות! זאת, מאחר ודימום בחניכיים עלול להצביע על לא מעט מצבים בעייתיים, שאבחון מוקדם של מרביתם עשוי למנוע התדרדרות כואבת. נכון, לעיתים, קל בהרבה יותר להקל ראש בדימום (במיוחד כשהוא קל ומופיע בתדירות נמוכה), אבל, בסופו של דבר, קיימת סיבה משמעותית לדימום, וחשוב למצוא אותה בהקדם, על מנת לטפל בבעיה מהשורש. לכן, קביעת בדיקה אצל רופא השיניים,לצורך בדיקה וצילומים פעמיים בשנה וכן טיפול הסרת אבנית אצל השיננית לפחות פעמיים בשנה היא הפעולה הנכונה והבריאה ביותר!

 

ניתן להשיג ברשתות הפארם ורשתות המזון הנבחרות

לרכישה אונליין:

לרכישה אונליין בפרמה פלוס
לרכישה אונליין במדי-לינק
לרכישה אונליין במדי-פארם
לרכישה אונליין בסופרפארם