איך נצחצח נכון את השיניים?

 

צחצוח שיניים נכון הוא אחת מהסוגיות המורכבות ביותר בהן אנחנו פוגשים לפחות פעמיים בחיי היומיום שלנו. הבעיה מורכבת מכמה גורמים, הראשון בהם הוא כי לכל גיל ולכל מצב פה מתאים צחצוח מסוג אחר (למשל, צחצוח שיניו של ילד צעיר אינו זהה לצחצוח שיניו של אדם בוגר ושם את הדגשים במקום שונה), והשני הוא כי בשל ריבוי המאמרים, הדעות וההמלצות, אפשר מעט ללכת לאיבוד בשלל המידע שמוצע לנו (שלא לדבר על כל שלעיתים מאמר מקצועי אחד סותר את קודמו). לנוחותכם, ריכזנו עבורכם מעט קווים מנחים, אשר על פיהם מומלץ לנהוג, על מנת לשמור את שיניכם בריאות וחזקות לאורך זמן.

 

צחצוח השיניים אצל תינוקות ופעוטות

החל מבקיעת השן הראשונה, יש לצחצח את השיניים אצל הפעוט. בתחילה, ניתן להיעזר בגזה או במברשת מיוחדת המולבשת על אצבע ההורה. מומלץ להפוך את החוויה למהנה ככל האפשר עבור הפעוט, על מנת להכניס אותו לשגרת צחצוח השיניים בחפץ לב. עד לגיל  6, גם לאחר שהילד קיבל הדרכה, יש להשגיח על כך שהוא אכן מקפיד לצחצח את שיניו ועל אופן הצחצוח,כמו שילד עד גיל 9 לא חוצה את הכביש לבד כך יש ללוות אותו בעת הצחצוח.

כבר אז, כדאי לגבש אצל הילד את ההרגלים הנכונים – צחצוח השיניים מכיוון החניכיים והלאה, צחצוח פעמיים ביום, צחצוח כל שן בנפרד, צחצוח כל קבוצת שיניים בנפרד והקפדה על משך צחצוח שיניים שאורכו לא פחות משתי דקות בכל צחצוח. יש להניח אצל הילד את היסודות לצחצוח קבוע ועדין שאינו מפעיל לחץ על השן כבר בשלב של שיני החלב, כדי להימנע, בשלב מאוחר יותר, משחיקת צוואר השן בשיניים הקבועות או מנסיגת חניכיים.

תוספת משחה לצחצוח השיניים תהיה מעל גיל שנתיים וכמובן עם משחה תואמת לגיל 2-6

ונוזל שטיפה מגיל 6 ואילך ,גיל שבו הילד כבר שולט בפעולת הגרגור והיריקה

צחצוח השיניים אצל ילדים, בני נוער ואנשים בוגרים

נוסף לאותם הקווים המנחים המלווים אותנו מהילדות, אותם הזכרנו קודם, לאחר תחילת החלפתן של שיני החלב בשיניים הקבועות, יש להוסיף לשגרת צחצוח השיניים גם את השימוש בחוט דנטלי לאחר הצחצוח והשימוש במי פה, לצורך השמירה על היגיינת חלל הפה ולהשלמת הצחצוח. חשוב להחליף את מברשת השיניים בתדירות של אחת לשלושה חודשים לפחות, על מנת לשמור על האפקטיביות שלה. התאמת משחת השיניים תיעשה בהתאם לנסיבות הקיימות (למשל, שימוש במשחה המיועדת לשיניים רגישות). כאשר מדובר במשחות מלבינות, מומלץ להשתמש אך ורק במשחות המיוצרות על ידי חברות מוכרות ובמשחות שקיבלו אישור של משרד הבריאות בישראל, על מנת להימנע מנזקים לשיניים ומנזקים נוספים לבריאות המצחצח אשר עלולים להיגרם משימוש במשחות שמקורן מפוקפק.

 

אמצעים מיוחדים

אם כבר הזכרנו את משחות השיניים הייעודיות, ישנו צורך להזכיר גם את המברשת האינטרדנטלית, שמטרתה לסייע לבעלי הכתרים או הגשרים לצחצח את שיניהם ביעילות רבה יותר ממברשות השיניים הרגילות. גם בהן יש להקפיד להשתמש בכל צחצוח שיניים.

מכיוון שלמברשת שיניים אין את היכולת להכנס לאיזורים אלו ביעילות.

ביקור קבוע אצל רופא השיניים / השיננית והשימוש באמצעים הנכונים (משחת השיניים הנכונה, מי פה, מברשות שיניים איכותיות), יאפשרו לכם לשמור על היגיינת פה נכונה ובריאה ועל שיניכם בריאות לאורך כל חייכם!

ניתן להשיג ברשתות הפארם ורשתות המזון הנבחרות

לרכישה אונליין:

לרכישה אונליין בפרמה פלוס
לרכישה אונליין במדי-לינק
לרכישה אונליין במדי-פארם
לרכישה אונליין בסופרפארם