מהם הגורמים המכתימים את השיניים וכיצד לטפל בהם?

השיניים שלנו אמנם משמשות לצורך לעיסה, אכילה ודיבור, אך מלבד זאת להן תפקיד נוסף – הן משמשות ככרטיס ביקור המשפיע על הנראות והחיוך שלנו. כאשר אנו חושפים שיניים לבנות ויפות, אנו נראים ייצוגיים ויכולים לפזר חיוכים קסומים לכל עבר. אבל, כאשר אנו חושפים שיניים מוכתמות, הדבר יכול לפגום ביופי שלנו ובהרגלי ההיגיינה של הפנים.

הגורמים לשיניים מוכתמות או צהובות הם רבים, חלקם נובעים ממאכלים שונים שאנו אוכלים, חלקם מנזקי עישון ואלכוהול ואף בשל בעיות דנטאליות שונות. יחד עם זאת, חשוב להבין שאם בעבר אנשים היו חיים עם מציאות עכורה של שיניים כהות או צהובות, כיום הדבר שונה, משום שניתן במרחק נגיעה לזכות בשיניים לבנות ובוהקות בדיוק כפי שחלמתם.

אז בואו נראה מהם הגורמים לכתמים המדוברים ומהם הפתרונות;

הרגלי תזונה לא נכונים – הרגלי התזונה בעולם המערבי מושפעים מאלמנטים תזונתיים וסביבתיים אשר אינם מיטיבים כלל עם מראה השיניים שלנו, בעיקר תופעה של צריכת קפה יומיומית, שתיית תה, מיצים המכילים צבעי מאכל ועוד אינספור מאכלים הגורמים לכתמים והצהבת השיניים.
– הימנעות או הפחתת צריכת קפה, תה או משקאות המכילים צבעי מאכל יכולים להפחית את התופעה.

הרגלי עישון – אף הם אינם מיטיבים עם גוון השיניים שלנו, שהרי סיגריות ומוצרי טבק למיניהם הם אחד הגורמים השכיחים ביותר לכתמים צהובים ושחורים בעיקר על השיניים הקדמיות שלנו. אומנם בטווח הקצר הם אינם משפיעים, אך עם הזמן נוצרים עוד ועד כתמים המצטברים לידי גוון שחור או צהוב.
– גם במקרה זה הימנעות מצריכת סיגריות ומוצרי טבק יכולים למגר את התופעה לטווח הארוך.

שימוש בתרופות – תרופות מסוגים מסוימים יכולות לגרום להופעת כתמים, בעיקר בשיניים הקדמיות. מובן שאנו מדברים על צריכה מוגזמת.
– יש לבדוק בעלון לצרכן את תופעות הלוואי של התרופות, וכמובן להיזהר עם צריכה מוגזמת של תרופות.

סיבות טבעיות – ישנם גורמים נוספים שאינם בשליטתנו כגון גיל מסוים שבו השיניים נעשות כהות יותר, גנטיקה המשפיעה על גוון השיניים, שחיקה הגורמת לסדקים וכתמים וחבלות הגורמות לסדקים – שם מתנחלים כתמים שחורים.
– לצערנו אין כל אפשרות למגר את סימני הזמן, אך מנגד נוכל לשמור על היגיינת השיניים על ידי צחצוח שיניים במשחות ייעודיות המלבינות את השיניים ולבקר באופן סדיר אצל שיננית.

הרגלים בעייתיים – ישנם הרגלים מסוימים הגורמים להתכהות השיניים כגון הרגלי כסיסת ציפורניים, צחצוח שיניים אגרסיבי, שתייה מוגזמת של משקאות ממותקים עם קש ועוד.
– הימנעות מתופעות אלה בהחלט יכולה לסייע, במיוחד בשיניים הקדמיות החשופות יותר.
– פלאק דנטלי [רובד בקטריאלי] נוצר בעקבות התרבות של חיידקים.החיידקים משתמשים במזון לצורך התרבותם. שכבות שכבות של חידקים רובד זה סופח אליו צבע ,ישנם הכתמות בצבע כתום ,ירוק,חום וכו.
כתמים מניקוטין,קפאין ושאר גורמים נצמדים בקלות יתרה על הרובד הדנטלי.
סדרת לייסר המכילה משחת שיינים ונוזל שטיפה מבטיחה לך הסרה יעילה של רובד בקטריאלי וכון הסרת הכתמים ומניעת חזרתם ובכך מלבינה את השיניים ומסייעת במיגור הופעת הכתמים.

סדרת Lacer Blance מכילה משחת שיניים ומי פה ייעודים המבטיחים טיפול מקצועי ומוכח מדעית להלבנת השיניים עם הגנה מרבית על השן. המרכיבים המנצחים מיועדים להסרה ומניעת כתמים ממשטח השן, בהפחתת רובד חיידקים בפה ומכילים רכיבים להרגעה והגנה על רגישות בחניכיים ובשיניים.

משחת שיניים המלווה אותך מההלבנה המרפאתית או הביתית שעשית על ידיי שמירת התוצאות ומניעת רגישות בשיניים.

ניתן להשיג ברשתות הפארם ורשתות המזון הנבחרות

לרכישה אונליין:

לרכישה אונליין בפרמה פלוס
לרכישה אונליין במדי-לינק
לרכישה אונליין במדי-פארם
לרכישה אונליין בסופרפארם