מהי חשיבות השימוש בשטיפת פה?

למי הפה נוצרה התדמית של מוצר נילווה, משהו שהוא פחות חשוב ממשחת השיניים והמברשת, רכיב שהוא אופציונאלי בפעילות ה"חשובה" – צחצוח השיניים. האמת היא, שאין דבר רחוק יותר מהמציאות, מאחר ובניגוד, למשל, לתרסיס הפה (המטפל בצד ה"קוסמטי" – רענון הפה וריחו), לשטיפת הפה במי פה ישנה חשיבות משמעותית בשמירה על היגיינת הפה. ישנן הוכחות מחקריות לכך כי שילוב השימוש במי פה בשגרת ההיגיינה היומית השוטפת (תרתי משמע) משלים את פעולת צחצוח השיניים והשימוש בחוט הדנטלי.

 

מהן נקודות החולשה בצחצוח שיניים בלבד?

התפתחותו של הפלאק היא תהליך הדרגתי ודינאמי, המתחיל בהיצמדותם של החיידקים לפני השיניים ומסתיים בהתרבותם ובנזק שאותו הם יוצרים. הפלורה (אותה סביבה חיידקית הנוצרת לאורך הדרך) מאפשרת את שגשוגם של החיידקים, ועלולה לגרום להתעוררותו של תהליך דלקתי בשולי החניכיים, מקום המפגש בין השיניים לחניכיים. מאחורי צחצוח השיניים נמצאת המטרה של הסרה מכאנית של הרובד המצטבר בתדירות גבוהה דיה, על מנת שלא לאפשר לו התפתחות לשכבה של רובד פלאק בוגר ופתוגני. המשחה ומברשת השיניים עושות זאת בפעולה משולבת בין הפעולה המכאנית של הברשת השן עצמה ובין הרכיבים הכימיים האנטי בקטריאליים שבמשחה אשר מפסיקים או מאטים את התרבות החיידקים. לכאורה, פעולת צחצוח השיניים הייתה אמורה להוות פתרון מספק על מנת לשמור את היגיינת הפה במצבה המיטבי. אולם, ישנם מחקרים המצביעים על כך, כי מרבית האנשים אינם מבצעים את צחצוח השיניים בדרך הנכונה (למשל, מקצרים את זמן הצחצוח, מצחצחים פעמיים ביום או שאינם מצחצחים באופן יסודי), כך שלמעשה, פעולת הצחצוח, לכשעצמה, מתגלה כיעילה הרבה פחות ממה שהייתה אמורה להיות!

 

מהי חשיבות השימוש במי פה?

על מנת  לייעל  את צחצוח השיניים ,משלימים מי הפה, אשר מציעים פתרון המאפשר בקרה ושליטה על רובד הפלאק באמצעים כימיים. יעילותם הרבה של מי הפה מתבטאת גם בכך, שבניגוד לצחצוח השיניים, הם אינם דורשים את הדבקות במטרה והמיומנויות שדורש צחצוח השיניים, ובכל זאת, הם מספקים טיפול יעיל בפלאק.

קיימים מי פה מסוגים רבים ושונים, חלקם טיפוליים וייעודיים יותר מאחרים. אולם ישנן מספר תכונות המשותפות לכולם – ראשית, הן מפחיתות ריח רע מהפה בשל פעולתם האנטי בקטריאלית ונוגדת הדלקת של החומרים המצויים בהן. שנית, חומרי שטיפת פה, בהתאם לחומרים הפעילים המצויים בהם, מקטינים את כמות הרובד העל-חניכי, עוצמת דלקות החניכיים ואת כמות החיידקים ברוק. שלישית – חומרי השטיפה מטפלים רק ברובד העל-חניכי ואינם חודרים לאזור תת-חניכי, כך שהם אינם מציעים טיפול לרובד הקיים בכיס פריודונטלי.

רביעית –הימצאות הפלואוריד במי הפה נותנים הגנה על השיניים

גם אם אתם מצחצחים את שיניכם "לפי הספר", שימוש בשטיפת פה, כאמצעי משלים לצחצוח השיניים באמצעות חוט דנטאלי או מברשת אינטר דנטאלית יכול להעניק לשיניים את ההגנה המושלמת מפני היצמדות הרובד הבקטריאלי אשר מביא לדלקות חניכיים ולעששות עתידיות

 

מקור מידע:

http://www.mrm.org.il/?categoryId=96879&itemId=221575

 

ניתן להשיג ברשתות הפארם ורשתות המזון הנבחרות

לרכישה אונליין:

לרכישה אונליין בפרמה פלוס
לרכישה אונליין במדי-לינק
לרכישה אונליין במדי-פארם
לרכישה אונליין בסופרפארם