ממה נובעת רגישות בשיניים וכיצד יש לטפל בה?

רגישות בשיניים היא אחת התופעות המתסכלות שיכולות לפגוע באיכות החיים, כמעט כמו כאב שיניים צורם. היא מהווה מטרד בשעת אכילה, שתייה ודיבור, כמו גם מלווה בתחושת אי נוחות. לעיתים הרגישות יכולה להיות קלה, כלומר אי נוחות המתרחשת מעת לעת ולעיתים התחושה חוזרת על עצמה שוב ושוב ומפריעה בשגרת היומיום.

תחושת הרגישות בשיניים יכולה להקצין במקרים מסוימים כגון בשתיית משקאות קרים, באכילת מזון קר או מתוק ואפילו בחדירת אוויר קר לחלל הפה בחורף. כמו כן, הרגישות היא עניין אינדיבידואלי ולא מוחלט. ישנם אנשים שיסבלו מרגישות לאחר טיפול שיננית, ישנם כאלה שיסבלו מהתופעה בשל בעיות דנטליות כאלה ואחרות, כאשר סף הרגישות משתנה מאדם לאדם, אך אין עוררין לגבי המטרד והפגיעה בשגרת היומיום.

הגורמים לרגישות בשיניים:

  • כתוצאה מצחצוח שיניים אגרסיבי המביא לחשיפת הדנטין וצוואר השן.
  • שחיקת שיניים הגורמת לפעולת יתר של מפרק הלסת, כמו גם לחשיפת הדנטין.
  • מחלות חניכיים כאלה ואחרות הגורמות לנסיגת חניכיים וחשיפת צוואר השן.
  • טיפולי שיניים שונים כגון סתימות או טיפולי שורש, כאשר הרגישות במקרה זה חולפת תוך מספר ימים.
  • טיפול שיננית אף הוא יכול לגרום לרגישות, בעיקר אצל אנשים הסובלים מנסיגת חניכיים, שכן במהלך הטיפול מסירים את האבנית, וכתוצאה מכך השיניים יהיו חשופות יותר.
  • טיפולי הבהרת שיניים אף הם גורמים לרגישות בשניים בשל החומרים המחמצנים בהם עושים שימוש בטיפול.

הטיפול ברגישות בשניים

ברוב המקרים, הרגישות חולפת מעצמה תוך תקופה מסוימת, אלא אם כן מדובר במחלות חניכיים שאז יש צורך לטפל במקרה בצורה יותר פרטנית על ידי רופא שיניים. הטיפול בנסיגת חניכיים  יכולה להיעשות על ידי שחזורים או ציפויים המכסים את צוואר השן, כמו גם על ידי חומרים המשחררים פלואוריד בצורה מבוקרת המפחיתים את הרגישות בשניים. במידה וקיימת נסיגת חניכיים קלה, חשוב מאוד לצחצח שיניים בצורה נכונה פעמיים ביום, ואף טיפול שיננית יוכל לסייע רבות.

שימוש במשחות שיניים ייעודיות לרגישות בשיניים יכול להפחית באופן משמעותי את הרגישות, משום שהן מכילות חומרים החודרים לתעלות השיניים ומעבירות את התחושה העצבית בדנטין, ואוטמות אותן. השימוש במשחות אלה הוכח כיעיל, אולם יש לבצע שימוש במשחות באופן יומיומי להשגת ההקלה.

סדרת  סנסי-לייסר מבית Lacer מכילה משחת שיניים ייעודית לטיפול מקצועי בשיניים רגישות וג'ל מרוכז למריחה מקומית באזור הרגיש להקלה מיידית. המשחה יעילה לטיפול אקוטי וכרוני לשיניים הרגישות לחום/קור ומתאימה לשימוש לפני ואחרי הסרת אבנית. המרכיב עיקרי במשחה ובג'ל הינו פוטסיום ניטראט, רכיב ותיק ומוכח ביותר לטיפול ברגישות שיניים.

ייתרון נוסף למרכיב [פוטסיום ניטראט] שאינו אוטם את התעלה אשר מעבירה את התחושה כמו רוב המשחות אשר קיימות בשוק,ייתרון זה עצום כי במהלך הלבנת השיניים יכולה להיוצר רגישות בשיניים ,ואם נצחצח במשחה אשר לא מכילה פוטסיום ניטראט ההלבנה לא תצליח ונישאר כמובן עם הרגישות בשיניים.

ניתן להשיג ברשתות הפארם ורשתות המזון הנבחרות

לרכישה אונליין:

לרכישה אונליין בפרמה פלוס
לרכישה אונליין במדי-לינק
לרכישה אונליין במדי-פארם
לרכישה אונליין בסופרפארם