מה גורם לתופעת דלקת חניכיים?

מחלת חניכיים והשלב המוקדם יותר שלה, דלקת חניכיים (ג'ינג'יביטיס), מהוות מצבים רווחים למדי בישראל וברחבי העולם כולו. ארגון הבריאות העולמי מעריך, כי אחד מכל ארבעה בוגרים סובל מזיהום בקטריאלי מסוג זה או אחר, כי כ-15% עד ל-20% יגיעו לכדי פיתוח מצב חמור יותר של התופעה.

דלקות בחניכיים – גורם מס' 1 – היווצרות הפלאק והצטברותו

הצטברות פלאק נחשבת לאחת מהסיבות הנפוצות ביותר למחלות החניכיים. הפלאק, אותה שכבה חיידקים עבה שנוצרת על השיניים והחניכיים, מוסרת באמצעות הקפדה על היגיינת הפה (צחצוח השיניים והחניכיים, ניקוי בין השיניים בחוט דנטאלי ושטיפה של הפה באופן יומיומי ומוקפד). בשלבים הראשונים שלה, מחלת חניכיים הפיכה וניתנת לטיפול באמצעות אימוץ כמה הרגלי היגיינת שיניים חדשים, ובדיקת השיניים לפחות פעם בשישה חודשים.

 

דלקות בחניכיים – גורם מס' 2 – עישון

עישון, הוא הרגל קלוקל, אשר מזיק למערכות שונות בגוף, ביניהן, השיניים. העישון פוגם בתפקודם הנורמאלי והתקין של התאים אשר ברקמת החניכיים, ולכן, הוא הופך את פיו של המעשן לרגיש ולפגיע יותר לזיהומים מזיהומים שונים, למשל, דלקת חניכיים.

 

דלקות בחניכיים – גורם מס' 3 – שינויים הורמונאליים אצל נשים

בזמן ההיריון (ולעיתים קרובות, במהלך הווסת) משתנות רמות ההורמונים בגוף הנשי, והן עולות ויורדות – דבר ההופך את החניכיים למועדים יותר לדלקות. יחד עם זאת, חשוב לציין, כי היריון אינו הופך, באופן אוטומטי את האישה ההרה למועדת להופעתן של בעיות שיניים או חניכיים! יחד עם זאת, המצב המיוחד בו מצוי האישון ההורמונאלי בגוף הנשי, מחייב שמירה קפדנית יותר על הפה כשהוא בריא ונקי ובריא. במצב זה, תידרש הקדשת תשומת לב רבה יותר למצבו של הפה, כשתופעות חריגות שונות העשויות להתגלות בעת ההיריון (כחניכיים מודלקים ונפוחים, אדמומיות, גירוי, ואפילו דימום מקומי זמני בזמן צחצוח השיניים או בזמן שימוש בחוט דנטאלי) עתידים לחלוף לאחר ההיריון והלידה, אולם הם מחייבים התייחסות רפואית, בעיקר בשל החשש מהחמרת המצב.

 

דלקות בחניכיים – גורם מס' 4 – תרופות מרשם מסוימות

למרבית התרופות בנות ימינו קיימות תופעות לוואי אפשרות, כאלה או אחרות. אחדות מהתרופות עלולות לגרום לדיכוי ייצור הרוק או הפרעה לזרימתו, מצב הגורם ליובש בפה. היובש בפה הופך את החניכיים וחלל הפה למצע נוח להתפתחותם ולהתפשטותם של החיידקים המזיקים. אם אתם נוטלים תרופה מסוימת ומתחילים לחוש ביובש בפה, מומלץ לקבל ייעוץ של רופא המשפחה בנוגע לכך.

 

דלקות בחניכיים – גורם מס' 5 – חוסרים תזונתיים

לא תמיד אנחנו מסוגלים לקבל באמצעות אכילה רגילה את כל המינרלים והוויטמינים להם קוק הגוף שלנו לתפקודו היומיומי והשוטף למרות זאת, המחסור בוויטמין C בגוף עלול להתגלות כמזיק במיוחד למצב החניכיים. אימוץ משטר אכילה המכיל תזונה העשירה בפחמימות ובסוכרים, ומאידך, סובל ממחסור במים ובוויטמין C, נחשב כמתכון מוכר וידוע ליצירתן של בעיות ודלקות חניכיים.

 

דלקות בחניכיים – גורם מס' 6 – שיניים שאינן סדורות כהלכה

שיניים עקומות או כאלה "המטפסות" האחת על השנייה עלולות לספק את הקרקע הפורייה שתאפשר התפתחות דלקות חניכיים ביתר קלות. הדבר נובע מכך, כמובן, כי בשיניים אשר אינן צמודות זו לזו קיימים מרווחים שעלולים לשמש כמצע להצטברות הפלאק.

 

דלקות בחניכיים – גורם מס' 7 – גנטיקה והיסטוריה משפחתית

היסטוריה משפחתית הנוגעת למחלת חניכיים מציבה אתכם במצב של סיכון מוגבר להתפתחות זיהומים חיידקיים.

 טיפול בדלקת חניכיים סדרת כלורהקסידין

טיפול בדלקת חניכיים

ניתן להשיג ברשתות הפארם ורשתות המזון הנבחרות

לרכישה אונליין:

לרכישה אונליין בפרמה פלוס
לרכישה אונליין במדי-לינק
לרכישה אונליין במדי-פארם
לרכישה אונליין בסופרפארם