סיבות לריח מהפה ודרכים לטפל בתופעה

אחד הדברים שיכולים לפגוע בדימוי העצמי שלנו הוא ריח רע מהפה. הריח יכול להיות מפינו או מפיו של הפרטנר שלנו במגוון סיטואציות, אם זה בדייט רומנטי, פגישה עסקית, קשר זוגי ועוד. אך אין סיבה לדאגה, כיוון שכיום ניתן למצוא פתרונות נהדרים המטפלים בתופעה, כך שבהחלט ניתן לנשום לרווחה (תרתי משמע). סיבות לריח מהפה יש הרבה, אבל בואו נתחיל מההתחלה-

בואו נדבר על מקור הריח

לפני שאנו צוללים לפתרונות וסיבות, נציין שכ- 85% מבעיות אלה נובעות מחלל הפה עצמו, כאשר ה- 15% הנותרים נגרמים עקב בעיות קיבה שונות, כמו גם בעיות במערכת העיכול.שילוב של הישארות של שאריות המזון בפה וחידקים יוצרים מלוקולות של גופרית המפיצים ריח רע. רוב החיידקים הללו נמצאים באופן טבעי בגב הלשון, בחניכיים או בשיניים עששתיות

הכירו את הגורמים העיקריים לריח רע מהפה

 

עישון – באופן טבעי עישון מייצר ריח רע הנוצר כתוצאה מריח הטבק השרוף, אך לא רק. הוא גורם ליובש בפה וחוסר חמצן, ולכן הריח הרע מתעצם.

 

יובש בפה – יובש נגרם כתוצאה מאי אכילה ושתייה הגורמים לזרימת רוק מופחתת. כאמור, הרוק הוא פקטור חשוב למניעת חיידקים, וכאשר קיים יובש יש ריבוי חיידקים.אשר לא קיים גורם המפריע לפעולתם,דבר נוסף שגורם ליובש פה הן מגוון תרופות.

 

מאכלים בטעמים דומיננטיים – ישנם מאכלים מסוימים בעלי ריח חריף הנוטים להישאר בחלל הפה ובמיוחד על גב הלשון, כגון בצל, שום, פלפל חריף ועוד.

 

דלקות בחניכיים – עששת חמורה גורמת לדלקות בחניכיים, לדימום, נפיחות ומקור להצטברות חיידקים הנוטים לגרום לריח רע מהפה.

 

שיניים תותבות או לקויות – מקרים אלה נפוצים בגילאים מבוגרים והם מקור להצטברות חיידקים שונים, כגון חיידקים אנאירובים וקנדידה הנפוצים במקרים אלה.

 

אי שמירה על היגיינת הפה – אי צחצוח שיניים ואי שימוש במי פה גורמים להצטברות חיידקים על השיניים והחניכיים, מה שמוביל לריח רע מהפה.

 

אלה כמובן רק חלק מהסיבות לריח רק מהפה, אך בעזרת שמירה על היגיינת השיניים ניתן בהחלט לשפר את איכות החיים ולמגר את התופעה משורשה.

 

כיצד מטפלים בתופעה?

ראשית, יש צורך להרבות בשתיית מים כדי להימנע מיובש בפה והתפתות החיידקים. כמו כן, חשוב להימנע מצום ממושך ולאכול כל 3-4 שעות, אפילו משהו קטן. ישנם מזונות מומלצים לאכילה הגורמים לניקוי גב הלשון ותורמים לבריאות כמו – אגוזים, לחם שאור, פטרוזיליה, שתיית תה קמומיל או רוזמרין. כל אלה מנטרלים ריח רע מהפה.

האופציה הנוספת היא לשמור באופן תמידי על היגיינת הפה על ידי ביקור סדיר אצל שיננית, צחצוח שיניים נכון, ניקוי הלשון במנקה לשון, שימוש בחוט דנטאלי, ביצוע שטיפות פה עם מי פה ייעודי ועוד.

 

Lacer Freash לריענון הנשימה בהחלט מסייע למגר ריח רע מהפה ומומלץ לשימוש יום יומי. שימוש במשחת השיניים ומי הפה הקיימים בסדרה מסייעים לריענון הנשימה ומונעים הצטברות עששת בזכות המרכיבים הייחודיים שלהם. הם מכילים שמנים אתריים המסייעים לריענון הנשימה ומשחת השיניים מכילה סודיום פלואוריד במינון אופטימלי להגנה מפני עששת. שטיפת הפה אינה מכילה אלכוהול ולכן אינה גורמת ליובש. והכי חשוב – הם מסייעים בנטרול ריח רע מהפה!

 

ומעניקים ריח נעים ומרענן לאורך זמן

ניתן להשיג ברשתות הפארם ורשתות המזון הנבחרות

לרכישה אונליין:

לרכישה אונליין בפרמה פלוס
לרכישה אונליין במדי-לינק
לרכישה אונליין במדי-פארם
לרכישה אונליין בסופרפארם